Facebook oglašavanje: Kako napraviti izvještaj?

Objavljeno: 29.11.2014.
Facebook oglašavanje:  Kako napraviti izvještaj?

Oglašavanje na internetu je efikasno jedino ako se mjere njegovi rezultati.

Velika većina oglašivača na Facebook-u uopće ne koristi dostupne izvještaje koji pokazuju uspješnost kampanje. U ovom ćemo članku detaljnije objasniti što su izvještaji i koje sve informacije možete dobiti iz njih.

Bilo da ste poduzetnik koji sam vodi kampanju ili imate klijenta za koga to obavljate, Facebook ima moćan i prilagodljiv sustav izvještavanja koji možete početi koristiti odmah.

Što želim, a što mi treba

Većina klijenata ne zna što želi u izvještaju. Ili se ponašaju kao da znaju što žele pa traže sve. Prije nego što vas uvedemo u temu potrebno je postaviti očekivanja i ciljeve.

Napravite sažet izvještaj koji je usmjeren na jasne ciljeve kampanje, a one podatke koji vam ne trebaju maknite.

Preporučujemo da izvještaje šaljete na mjesečnoj bazi. Ne dopustite klijentu da donosi krive odluke dok ste vi još u testnoj fazi procesa.

Možemo pretpostaviti da ste pokrenuli više kampanja koje imaju različite ciljeve, tada bi trebali napraviti više različitih izvještaja, a neki od njih mogu biti:

  • Izvještaj o broj klikova
  • Izvještaj o poduzetim akcijama
  • Izvještaj o konverzijama
  • Kompletan izvještaj

Naravno, ako vodite kampanju koja uključuje i mobilno oglašavanje tada bi i taj izvještaj trebali uvrstiti uz gore navedene.

Odaberite pravo ime za kampanju

Prije pokretanja kampanje i kreiranja izvještaja, važno je imati učinkovito ime kampanje. Uskoro ćete saznati i zašto! U ime svoje kampanje uključiti sljedeće:

  • Ime stranice
  • Ciljeve (lajkove, doseg, konverziju)
  • Druge važne informacije (događaj, promociju proizvoda)

Na primjer – Kampanja povećanja lajkova – Susret poduzetnika – 15 Rujna 2014.

Ciljevi i ime stranice važni su za filtriranje.

Napravite izvještaj koji odgovara vašoj kampanji.

Ako ne koristite Facebook izvještaje, vjerujte niste jedini. Do sada ste vjerojatno koristili standardno sučelje za praćenje napretka kampanja te osnovnih informacija o oglasu. Ono što ste dobili je statistika koju vam nudi Facebook, ali vama su potrebne informacije o broju klikova, konverzija, lajkova, posjećenosti web stranice itd.

Na lijevoj strani Upravljanje oglasima postoji link „Izvještaji“ putem kojeg ćete, za početak dobiti osnovne informacije…

Facebook oglašavanje - izvještaji

Izvještaj je podijeljen na 17 kolona koje možete prilagoditi pomoću gumba „Uredi kolone“. Nakon što odaberete koje kolone želite prikazati kliknite „Spremi kolone“ kako bi spremili opcije…

Facebook oglašavanje - spremi kolone

Koliko je lajkova ostvarilo oglašavanje?

Ovaj osnovni izvještaj koji se pokreće za većinu klijenata trebao bi sadržavati pregled učinkovitosti svih oglasa koji su pokrenuti u svrhu povećanja lajkova.

Nakon što kliknete gumb „Uredi kolone“, pronaći ćete 14 odabranih metrika:

  • Doseg
  • Frekvencija
  • Impresija
  • Trošak na 1 000 impresija (CPM)
  • Trošak na doseg od 1 000 korisnika
  • Trošak
  • Jedinstveni klikovi
  • Klikovi
  • Odnos klikova i impresija (CTR)
  • Odnos jedinstvenih klikova i impresija (jedinstveni CTR)
  • Troškovi po kliku (CPC)
  • Akcije
  • Broj korisnika koji su poduzeli neku akciju
  • Broj lajkova

Izvještaj o lajkovima stranice može sadržavati nekoliko metrika. Neki od njih nisu toliko važni pa ih je potrebno izostaviti. Ono što treba vama ili vašem klijentu u izvještaju o lajkovima su informacije koje su vezane za: frekvenciju, trošak, lajkove stranice i trošak po lajku.

Ako želite prikazati podatke na mjesečnoj razini to možete napraviti uz pomoć filtra koji se nalazi na desnoj strani:

Facebook oglašavanje - filtri datuma

Nakon što ste napravili te promijene, vaš će trenutni izvještaj prikazivati sve kampanje koje ste pokrenuli u proteklom mjesecu. Ono što vam je sad potrebno je filter koji će povući podatke određenog klijenta. To ćete napraviti klikom na „Dodaj filtre“ te odabrati sljedeća dva filtra:

Facebook oglašavanje - filtri datuma

Ime kampanje > sadrži > [Ime stranice]
Ime kampanje > sadrži > lajkove stranice

Facebook oglašavanje - filtri opis

Kolone možete prilagoditi svojim željama tako da uhvatite prvi stupac kolone i povučete ga na željeno mjesto. Nakon toga spremite izvještaj klikom na gumb „Spremi“.

Provjerite je li ime izvještaja opisno.

Facebook oglašavanje - spremi izvještaj

Izvještaj je nakon spremanja dostupan u gornjem lijevom padajućem izborniku.

Facebook oglašavanje - popis izvještaja

Jesu li korisnici komentirali, lajkali ili podijelili moje objave?

Bez obzira koristite li boost objave putem stranice ili ih promovirate putem oglasnog sučelja, ovaj izvještaj trebao bi pratiti događaje na tom terenu. Cilj kampanje je postići određenu akciju od korisnika (komentar, lajk, podjela) poznatu pod nazivom post engagement i treba uključivati sljedeće metrike: frekvenciju, trošak, poduzeta akcija, broj lajkova objave, komentari, broj podjela objave, troškovi po određenoj poduzetoj akciji.

Koliko je korisnika posjetilo moju web stranicu?

Ovaj je izvještaj odvojen od prethodnog izvještaja. Kada netko podjeli link, ostavi komentar ili lajka objavu, post engagement je odličan, ali to nije cilj. Vaš je cilj povećati promet na web stranici. Zbog toga je u ovom izvještaju važno istaknuti sljedeće kolone: frekvenciju, trošak, broj klikova na web stranicu, troškovi po klikovima na web stranicu

Što je korisnik napravio nakon klika na moj oglas?

Konverzija predstavlja radnju koju je korisnik poduzeo nakon što je kliknuo na vaš oglas. Iz izvještaja se može vidjeti je li kupio proizvod, je li se registrirao i slično. Ovaj izvještaj može koristiti kolone koje uključuju sljedeće metrike: frekvenciju, trošak, broj klikova na web stranicu, konverzije na web stranici i trošak po konverziji.

Mogu li sve važne informacije staviti u jedan izvještaj?

Na kraju kampanje možete napraviti kompletan izvještaj koji će sadržavati više informacija. To je koristan izvještaj ako, na primjer, klijent želi saznati koliko je ukupno ostvarenih lajkova u kampanji (uključujući i one koji za cilj nisu imali povećanje lajkova).

Finalni izvještaj trebao bi sadržavati sljedeće metrike: frekvenciju, trošak, broj lajkova, broj akcija na objavu, broj lajkova objava, broj komentara i broj podjela, broj klikova na web stranicu i broj konverzija web stranice.

Kako postaviti da se izvještaji šalju meni i mom klijentu?

Na kraju ćemo vam pokazati kako ove izvještaje možete poslati sebi i svom klijentu. Nakon što ste pogledali jedan od spremljenih izvještaja, kliknite na gumb „Raspored“. Pod frekvencijom označite „Mjesečno“ i odaberite datum početka slanja. Na kraju unesite sve email adrese osoba koje trebaju primati izvještaje. Navedene će osobe u svoj mail sandučić primiti linkove putem kojeg će moći izvesti izvještaje. Važno je da imaju pristup toj stranici.

Facebook oglašavanje - slanje izvještaja Facebook oglašavanje - slanje izvještaja na e-mail

Ako niste do sada koristili ove moćne izvještaje, počnite ih koristit odmah, jer vam ponestaje isprika!

Prednosti društvenih mreža

Prednosti marketinga na društvenim mrežama.

Vođenje vaših društvenih mreža

Otvaranje i vođenje vaših profila na društvenim mrežama.

Koju društvenu mrežu odabrati?
Koju društvenu mrežu odabrati?

Kada ste u nedoumici, obično je najbolje započeti svoju društveni strategiju polako, i koristiti tri najpopularnije i najveće društvene mreže: Facebook, Twitter i Google Plus.