Vizualni identitet – brandirajte svoje fotografije
Razvojem vizualne komunikacije u marketinškoj strategiji i putem društvenih mreža, pojavila se potreba za stvaranjem priručnika za sve vizualne elemente. Njihova dosljedna primjena pomoći će vam da izgradite svoju marku poput profesionalca.
Ključan dio ovog procesa je pravi izbor fonta, boja, fotografija, ilistracija i loga. Donosimo nekoliko korisnih savjeta koje možete primijeniti u stvaranju svog branda.
Budite jedinstveni i prepoznatljivi među drugima
Na tržištu postoje stotine brandova koji nude isti proizvod/uslugu. Što je to što kupca navodi da odabere omiljenu marku za odijevanje ili omiljenu marku čokolade?
Uz zadovoljavajuću kvalitetu proizvoda ili usluge, važno je razviti jedinstvene vizuale koji će izdvojiti vaš brand od konkurencije. Za novi brand potrebno je razmisliti:
- Po čemu se razlikuje od konkurencije?
- Koje emocije želite pobuditi?
- Kako želite da ljudi dožive vaš proizvod ili uslugu?
Odličan primjer jedinstvene marke je Corona. Marketinške fotografije ovog branda često prikazuju egzotične scene, plaže, zalaske sunca i hladne boce piva. Corona primjenjuje toplo žutu paletu boja, a mnogi od njihovih slika branda imaju vrlo zasićen filter boja. Dosljedna primjena tih vizualnih značajki stvara prepoznatljiv izgled koji navode ljude da Coronu povežu s ljetom i praznicima. Takav pristup omogućuje Coroni da prodaje iskustvo – ne samo bocu piva.
Nakon što imate jasnu ideju o tome kako želite da drugi percipiraju vaš brand, vrijeme je da počnete dosljedno primjenjivati elemente vizualnog identiteta. Kako to postići, donosimo u nastavku.
1. Koristite istu paletu boja na svim vizualima
Nakon što ste, za svoj brand, odabrali odgovarajuću paletu boja, počnite ju primjenjivati na svim grafičkim elementima kao što su tekst, ikone i pozadine. Pored toga potrebno je odabrati fotografije koje su u skladu s tim tonovima boja. Ako je vaša paleta povezana nježnim rozim tonovima tada bi i fotografije trebale imati slične tonove.
2. Odaberite odgovarajući font i budite dosljedni
Font koji odaberete trebao bi odražavati identitet vašeg branda.
Na primjer, Nike dosljedno koristi neserifni font, velika i podebljana slova na svim grafikama. Ovaj font odličan je izbor ako želite stvoriti sliku koja poziva na akciju.
Ograničite odabir fonta na fotografijama koje se pojavljuju na društvenim mrežama i koje ne trebaju velike količine teksta. Ako ste se odlučili za korištenje samo jednog fonta, kao što je to napravio Nike, odaberite onaj koji je najbolje povezan s brandom.
Ako je riječ o različitim vrstama dizajna, razmislite o odabiru dva fonta za svoj brand te ih dosljedno primjenjujte na svim materijalima.
Font podnaslova i font osnovnog teksta trebao bi biti jednostavan za čitanje. Za podnaslov najbolje je koristiti isti font kao i za naslov, ali u manjoj veličini ili drugačijim stilom. To znači korištenje podebljanog ili kurziv stila ili povećanje razmaka između slova.
3. Koristite jedinstven filter na fotografijama
Bilo da objavljujete fotografije putem društvenih medija ili ih koristite kao pozadinu u dizajnima, korištenje filtera može vam pomoći u izgradnji jedinstvenog izgleda branda. Neki filtri uljepšavaju fotografije, dok drugi naglašavaju boje. Važno je imati jasnu ideju o željenom izgledu fotografije.
Nakon što odaberete željeni filter dosljedno ga koristite na društvenim medijima, web stranici, tiskanim materijalima i publikacijama. Imajte na umu minimalistički pristup ili „manje je više“ kako bi na djelotvoran način stvarali svoj brand.
4. Veličina i položaj loga utječu na dosljednost
Ova dva faktora važna su kod dizajniranja svih vizuala vašeg branda.
Položaj loga
Ako logo postavljate preko fotografije, pripazite da je on vidljiv. Često ćete imati alternativne verzije fotografije (crna, bijela, u boji), budite sigurni da koristite logo koji se ističe na pozadini. Kao i uvijek, dosljednost je ključ uspjeha. Zbog toga je važno da u svim objavama logo postavite na isto mjesto na kojem će održavati ravnotežu slike i estetski sklad.
Pokušajte zadržati položaj i veličinu loga na svim grafikama. Ako ga ipak trebate prilagoditi odgovarajućem dizajnu, pobrinite se da se logo nalazi u centru, lijevo ili desno.
Veličina loga
Logo nikada ne bi trebao nadvladati dizajn, ali je također važno da ne bude premali. Odredite minimalnu veličinu na kojoj je on još uvijek vidljiv (uzmite u obzir različite karakteristike svojih marketinških kanala).
Koliko je važno brendiranje u vašoj vizualnoj strategiji?
Pokrećete li vlastiti posao ili stvarate marketinške materijale za postojeći proizvod – brending je temeljni dio snažne vizualne strategije.
Elementi grafičkog dizajna (logo, boje, fontovi, fotografije) i njihova dosljedna primjena igraju važnu ulogu u izgradnji branda.
Kontaktirajte nas (+385) 99 8368 558