10 načina kako povećati dijeljenje vaših članaka

10 načina kako povećati dijeljenje vaših članaka

Provodite sate i sate, a ponekad i dane kako bi stvorili najbolji i najkreativniji sadržaj. Ulažete svoje vrijeme i novac samo da napišete nekoliko redaka kvalitetnog teksta. Smatrate da je sadržaj koji ste kreirali bolji od onoga što objavljuje vaš konkurent. A opet, sadržaj se nedovoljno dijeli i komentira. Uložen trud, vrijeme i novac odlaze u propast, iako ste stvorili vrhunski sadržaj. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da unaprijedite content marketing.

Ako ste se prepoznali u gornjem scenariju i ako je to vaša svakodnevica, vjerojatno si postavljate pitanje:

Zašto toliko malo ljudi posvećuje pozornost mom sadržaju i brandu i dijeli ga s ostalima?

To je vjerojatno i razlog zašto čitate ovaj članak. Živimo u vremenu nedovoljne pažnje od strane potrošača koji su neprestano zaokupljeni videosadržajem s djecom, životinjama i različitim fotografijama. Ljudi gube sposobnost pravilnog učenja i proučavanja ozbiljnog sadržaja.

Imajte na umu da navedeni savjeti imaju za cilj bolje optimizirati sadržaj i povećati dijeljenje i širenje sadržaja. Dok čitate ovaj članak, razmislite o mogućim nedostacima u vašem content marketing planu.

1. Izgradite povjerenje svojih čitatelja

Ljudi ne vole brandove i organizacije koje ne ulijevaju povjerenje. Ako vodite liječničku ordinaciju, objavljujte sadržaj koji će čitateljima ponuditi zdravstvene savjete. Ako čitatelj ima prijatelja kojem mogu koristiti vaši savjeti o prehrambenim navikama, sigurno će podijeliti taj sadržaj. Koristite svaku priliku kako bi stekli povjerenje svojih čitatelja, a oni će vam to vratiti na različite načine. Ovo je jedan od načina kako čitatelja pretvoriti u svog klijenta.

2. Recite što imate, ali budite kratki i jasni

Vjerojatno ste jedni od onih koji svaku riječ i izraz smatraju svetom i ne možete se odvojiti od nekih suvišnih rečenica. No, nastavite li koristiti duge, dosadne rečenice ili sadržaj, brojni čitatelji neće primijetiti što ste im htjeli reći. Posjetitelji tako neće poduzimati akcije kako bi podijelili pročitano ili ostavili svoj komentar, a time je vaš marketing plan na društvenim mrežama u potpunosti neuspješan.

Budite kratki, sažeti i jasni. Sadržaj treba odmah prenijeti suštinu onoga o čemu se govori. Koristite natuknice, popise i naslove kako bi čitatelji lakše razumjeli što ste htjeli reći. U uvodnom tekstu osobno se obratite čitatelju kako bi shvatio da se obraćate njemu i njegovim problemima, a na kraju članka pokušajte sažeti glavne točke članka.

Sadržaj prilagodite čitatelju tako da on bude vrijedan uloženog vremena i truda. U suprotnom, čitatelj će napustiti vašu web stranicu i vratiti se dopisivanju na Facebooku.

3. Stvorite vlastiti stil pisanja – zanimljiv, atraktivan i zabavan

Imate veliku hrpu teksta, bez naslova, bez strukture i bez jasne povezanosti. Nakon što netko završi s čitanjem, priupita se je li to bio pravni tekst koji objašnjava pravila privatnosti. Kao što smo već naveli, ljudi su zatrpani informacijama.

Kako bi privukli njihovu pažnju, veliki tekst možemo podijeliti u nekoliko odlomaka. U većini slučajeva, odlomak ne bi trebao biti veći od 4-5 rečenica. Ako prelazite tu granicu, velika je vjerojatnost da tekst pretrpavate nepotrebnim sadržajem. Također, naslovi i podnaslovi dijele tekst na nekoliko dijelova. Svaki bi dio trebao predstavljati mini članak. Nakon što čitatelj skenira članak, trebao bi na temelju tih podnaslova otkriti o čemu se redi.

Ako niste sigurni koji font koristiti, standardni fontovi mogu biti odličan izbor. Standardni fontovi Times New Roman, Georgia ili Arial su provjereni i učinkoviti. Ne zaboravite da su posjetitelji navikli na takve i slične fontove u drugim tekstovima te će im biti u potpunosti normalno čitati i vaš sadržaj.

Važno je da budete zabavni i zanimljivi. Nemojte biti dosadni. Pokušajte saznati što vaši čitatelj želi čitati te to uključite u svoj content marketing. Nitko ne voli čitati pravne tekstove – zato prestanite ih pisati i stvorite vlastiti stil koji će biti izazovni i zanimljivi. Unesite malo emocija i strasti u pisanje.

4. Stvorite dodatnu vrijednost za klijenta korisnim savjetima

Osim što ljudi žele pomagati jedni drugima, žele da ih drugi ljudi smatraju stručnjacima ili znalcima određenoj temi. Ako je vaš sadržaj koristan i poučan, veća je vjerojatnost da će ga ljudi podijeliti. Mnogi ljudi dijele korisni sadržaj jer se žele dokazati zajednici: iskoristite to kao svoju prednost.

Članak koji opisuje određeni problem, koji se obraća čitatelju i daje rješenje, može dati dodanu vrijednost. Vizualno privlačna infografika koja pomaže ljudima da brzo pohvataju informacije, bez da prolaze kroz tisuće stranica istraživanja, bit će rado podijeljena. Ako su čitatelji poistovjete s vašim sadržajem, podijelit će ga sa svojom zajednicom, a vi ćete postati slavni.

Zapamtite da ljudi vole primiti određenu vrijednost u zamjenu za vrijeme koje su proveli čitajući vaš članak. Pružite im tu dodatnu vrijednost i oni će biti sretni podijeliti ih s ostalima.

5. Potaknite čitatelja na dijeljenje sadržaja

Ponekad ljude treba potaknuti da podijele sadržaj. Zašto ne biste to iskoristili kao vlastitu prednost? Razmislite o korištenju "platite dijeljenjem" dodatka. Sljedeći put kad objavite vrijedan sadržaj, pokušajte koristiti ovu opciju i vidjet ćete što će se dogoditi. Ako je vaš sadržaj doista toliko vrijedan, stvorit će se organski doseg te tako povećati promet potpuno besplatno. Svaka osoba koja podijeli ili lajka stranicu povećava doseg vašeg sadržaja, što povećava vjerojatnost da će ga netko drugi opet podijeliti i tako u beskraj.

Osim toga, možete dijeliti nagrade za podijeljen sadržaj. Onaj čitatelj koji podijeli sadržaj najvećem broju ljudi osvaja album ili knjigu. Kada ovo uvrstite u svoj marketing plan, možete se slobodno opustiti i uživati dok gledate kako se eksplozija dijeljenja razvija.

6. Kvaliteta i samo kvaliteta – slika i videosadržaja

Ljudi su vizualna bića. Vizualna komunikacija predstavlja 55% naše komunikacije pa ako želite da se vaš sadržaj dijeli i lajka tada koristite slike i video. Sadržaj može biti profesionalniji, kvalitetniji i pamtljiv ako koristite kvalitetne slike i video sadržaj. Fotografije i video koje se nalaze uz sadržaj treba biti usko povezan i relevantan uz temu.

Svaka bi slika trebala prikazivati glavne dijelove članka. Ako imate odlomak u kojem savjetujete čitatelje kako poboljšati nogometnu tehniku, sliku nogometnog prvaka postavite ispod tog odlomka. Zapamtite, čitatelji ne čitaju članak već ga skeniraju. Stoga, ako primijete svog nogometnog idola, sigurno će poželjeti pročitati članak.

Međutim, ako koristite previše vizualnih elemenata, čitatelju odvraćate pozornost od glavnog sadržaja. Servirajte im onoliko vizualnih elemenata koliko je dovoljno da navedete čitatelja da pročita ostatak teksta.

7. Osigurajte dovoljno gumbića za dijeljenje

Koliko puta ste naišli na odličan članak ili sliku, ali ste otkrili da ga nije jednostavno podijeliti? Jeste li svejedno podijelili taj sadržaj? Sigurni smo da niste. Dio uspjeha na društvenim mrežama poput Facebook-a, Twitter-a i Instagram-a temelji se na činjenici da promoviraju iznimno jednostavnu podjelu sadržaja. Ako omogućite svojim čitatelji da lako podijele sadržaj, oni će to učiniti češće. Uz pretpostavku da je sadržaj vrijedan toga.

Nemojte pretjerivati. Kada čitatelji nailaze na bezbroj gumbića za dijeljenje, njihova spremnost da to doista i učine je jako mala. Razlog tome je što ih zbunjujete s viškom informacija zbog čega dolazi do informacijske preopterećenosti te oni reagiraju neaktivnošću. Najbolja opcija su 2 ili 3 gumbića za dijeljenje na onim online uslugama koje vaši čitatelji najviše koriste.

8. Povežite svoj sadržaj s aktualnim događajima

Christiano Ronaldo potrošio milijun dolara na nešto trivijalno? Kim Kardashian opet "srušila" internet? Poslovni partner izumio čudo od tehnologije i postao poznat?

Možete li nekako povezati svoj sadržaj sa ovim događajima? Ako možete, napravite to!

Ne ignorirajte aktualne događaje, iskoriste ih! Pametno i domišljato korištenje aktualnih događaja ili samo kratkog osvrta na njih, privući će pažnju čitatelja i potaknuti ih na dijeljenje.

9. Koristite koncept "još malo pa nestalo"

Počnite koristiti koncept vremenski ograničene ponude. Na primjer, "Prvih 10 ljudi koji podijele ovaj sadržaj darujemo s besplatnom knjigom. Ponuda vrijedi idućih 24 sata." Ako vaš sadržaj ima "ono nešto", kod čitatelja će automatski stvoriti osjećaj hitnosti, a prvi koji ga podjele na društvenim mrežama stvaraju bodove u vlastitom portfelju.

Pokušajte osmisliti takav content marketing koji će stvoriti osjećaj hitnosti i želju za dijeljenjem tog sadržaja prije, a ne poslije.

10. E-mail kao odličan alat za dijeljenje korisnog sadržaja

Istina, većina ljudi koriste Facebook, Google Plus i Twitter kako bi se informiralo o aktualnim događajima. Također, istina je da većina ljudi potroši sate i sate koristeći navedene društvene mreže kako bi pregledavali fotografije mačaka, beba i prijatelja. No, jeste li zaboravili da svi ti ljudi i dalje koriste e-mail kao sredstvo komunikacije? Istraživanja su pokazala da je e-mail osobnija stvar od društvenih mreža. Ako ste kreirali sadržaj koji čitatelj može podijeliti putem osobnog e-maila prijateljima ili kolegama, on će to i napraviti.

Kontaktirajte nas (+385) 99 8368 558